Va prestame poner equí dalgunes de les munches semeyes que faigo nes mios caminates. Nun pretendo describir rutes nin dar conseyos sobre'l meyor camín pa faceles. N'Internet hai abondo d'eses informaciones y lo único que diba conseguir ye confundir.
De toes formes toi abiertu a responder a les entrugues que faiga daquién interesáu en dalgún de los mios paseos.
Fadré una introducción de caúna de les rutes.

viernes, 2 de agosto de 2013

L'Ibéu

          Domingu, 7 de xunetu de 2013          Pedrosu - Camperes del prau Sellón - Pista de la Robellada ( A la izquierda) - Cuesta de Tebia - Llanos de Hibéu o de La Rebourdiada - Collada del Llanu'l Carru - Picu.

          "Subir al monte... lo alto sabe de lo baxo, lo baxo nun sabe nada de lo alto" (René Daumal)

          Esti guapu percorríu ye de los que me presten y a los que suelo recurrir cuando quiero tar en casa a la hora xintar.
        Lo mesmo que dende otres xerres cercanes a la costa oriental ye un miradoriu privilexáu de los Picos y de la costa Llanisca. Nesta ocasión yeren muncho meyores les vistes pa los nuesos montes más emblemáticos. Tan guapos taben que paicía que la máquina retratar emburriaba les mios manes pa que sacaren semeyes sin parar.
          Nel Pedrosu (Onís), xunto a una fonte, hai sitiu abondo p'aparcar varios coches. Unos metros más atrás, a mandrecha, empecipia una pista que dempués de pasar unes cases sigue en direición oeste. Caminamos per ella unos 400 metros y dempués de una pequeña baxada siguimos por una ponte recién fecha, subimos un trechu y atravesamos otru barriu que tien tola pinta de tar despobláu. Paez que namái que s'usen les cortes y tenaes. Quiciabes una vivienda, anque de les veces que pasé pellí nunca vi a naide.
          Ensiguidina entamamos una subida bastante pindia que pente finques y con direición norte llévamos a cruciar per un prau, nesta ocasión enllenu felechos, y dempués de pasar al llau d'una casa tamién vacía entramos nun guapu y pequeñu castañéu. A vegaes, si tamos atentos, vemos dalguna señal de PR. Pasada la viesquina llegamos a un camín que con direición nordeste llévamos a una bona pista que vien de la Robellada y pola que sin pérdiga llegamos a los Llanos de Ibéu.
       Dende equí, anque yá tamos enfrente'l picu, la meyor opción pémeque ye siguir pela pista hasta la collada del Llanu'l Carru y dende esti sitiu empezar la verdadera subida a esti guapu monte caliar. Hai dos cumes ximielgues. El vértice xeodésicu y el buzón ta na situada al oeste, dende elli vemos la otra con un bon finxu de piedres a onde paga la pena llegar.
          Como dicía al principiu les vistes son impresionantes: Pal sur amás de Los Picos vense parte de los montes d'Amieva y Ponga col emblemáticu Tiatordos; al oeste les xerres interiores y les cercanes Sueve, Escapa y Santianes; al norte los valles y la costa de Llanes y pal este la xerra del Cuera.
          En resumen: una guapa patiada que siempre apetez repetir.




2 comentarios:

  1. Coime, "juisti" pal pueblu mi padre, la Robellada. Buenes vistes dende l´ibeu. Curtia, pero perguapa ruta.
    Un saludu

    ResponderEliminar
  2. Hola Arturo, como diz Javi, perguapa ruta. ¡Y les vistes y les fotos!. Un abrazu.

    ResponderEliminar