Va prestame poner equí dalgunes de les munches semeyes que faigo nes mios caminates. Nun pretendo describir rutes nin dar conseyos sobre'l meyor camín pa faceles. N'Internet hai abondo d'eses informaciones y lo único que diba conseguir ye confundir.
De toes formes toi abiertu a responder a les entrugues que faiga daquién interesáu en dalgún de los mios paseos.
Fadré una introducción de caúna de les rutes.

miércoles, 7 de noviembre de 2012

Tres Conceyos: Mieres, Samartín y Llaviana


Domingu, 28 d'ochobre de 2012

Un Tres Conceyos

       Lo del títulu de la entrada vien a cuentu porque polo menos hai otru picu n'Asturies col mesmu nome.
Ye onde se xunten otros tres conceyos: L.lena, Ayer y Villamanín.    
      Anque nun lleven esi nome viénenme a la cabeza polo menos otros dos: Burra Blanca y el picu l'Ará. El primeru ye'l monte que comparten Mieres. Llaviana y Ayer. Ta un pocu más al sur, nesti mesmu cordal. El segundu ye onde se xunten Sieru, Nava y Bimenes. De xuru qu'hai más.
       Esti modestu picu ye de los que yo siempre fui dexando porque ta cerca o porque ye un momentu dir y acabes sin patialu.
       Como esti añu propúnxime correxir estos errores, el pasáu domingu, 28 d'ochobre ariméme a elli.
       Ye verdá que la mio caminata foi bien corta polo que tendré que repetila y andar un poquiñin más per esti prestosu cordal.
       El camín que fixi empieza nel altu La Colladiella y per una pista con dirección sur un poco pindia a lo primero pero enseguidina casi llana arrodia pel oeste el picu Tres Conceyos y llega a Campa Cimera na base'l monte.
       Aquí hai dos paneles panorámicos semicirculares que sitúen nel horizonte pueblos y picos. Merez la pena parase a miralos porque presta asgaya la infomación que te dan. Amás ye un anticipu de lo que vamos ver dende la cume. 
       Per un senderu bien marcáu, en pocu tiempu subimos los escasos cien metros de desnivel que mos falten.
       Total una hora escasa contando les paraes que non fueron pequeñes. La panorámica ye alloriante, eso que'l día nun ayudaba pero asina y too...
       Llamóme l'atención un buzón de cume más grande que davezu con una llibretina y unos bolis pa que caún dexe les sos impresiones. Tamién hai una rosa de los vientos colos nomes de los sitios de la rodiada. (Nun soi partidariu de llenar los picos de chatarra pero como a otres coses,los belenes por exemplu, naide-yos pon impedimentu, pémeque esto sería bastante más útil).
       Baxé pel llau contrariu a la subida per una sienda desdibuxada peles cotolles y felechos.

       Monumentu al Mineru y a La Paz y La Memoria 

       Nel principiu y fin de la sienda hai dos monumentos que pola so situación y el so tamañu nun pasen desapercibíos y paga la pena velos.
      El monumentu al Mineru, nel picu l'Arquera, ta fechu pol artesanu del metal Diego Dorado, que ye natural de Turón. Son dos mineros abrazaos representando la unión y la solidaridá ante les traxedies o inxusticies que siempre los distinguió.
       Na parte baxo'l monumentu, un recintu zarráu y bastante abandonáu, representa un taller d'una mina cola so maquinaria. El monumentu a los Guerrilleros antifranquistas o a La Paz y la Memoria ta dedicáu a los que llucharon pola la paz, la llibertá y por un mundu más humanu y más xustu.

No hay comentarios:

Publicar un comentario