Va prestame poner equí dalgunes de les munches semeyes que faigo nes mios caminates. Nun pretendo describir rutes nin dar conseyos sobre'l meyor camín pa faceles. N'Internet hai abondo d'eses informaciones y lo único que diba conseguir ye confundir.
De toes formes toi abiertu a responder a les entrugues que faiga daquién interesáu en dalgún de los mios paseos.
Fadré una introducción de caúna de les rutes.

sábado, 9 de marzo de 2013

Paseín nel entornu de Peñamayor

            Vienres, 8 de marzu de 2013       Pra - La Revueltona - Mayáu del Valle (Dir y venir)

        El Valle ye un mayáu que por mor del abandonu de la ganadería ta mediu desapaicíu. Apenes queda n'usu una cabaña y la broza va apoderándose de los praos. Da un pocu de llástima ver el camín tan arregláu y el pocu usu que se fae d'él. De toles maneres ye dalgo que yá nun estraña y que vemos per cualquier monte d'Asturies.
        Como tantes otres patiaes salí de Pra, una llanadina perguapa un pocu pa baxo del guapu pueblín de Piloñeta. Hai unes cuantes rutes que puen entamase nesti sitiu: Les riberes del ríu la Peña, a Peñamayor pela Artosa, Les foces del Pendón per Bocarral,  Les Praeres y Peñamayor y munches otres que cualquier conocedor de la zona pue plantegar.
        Al Valle súbese pela pista de les Praeres hasta un sitiu conocíu como La Revueltona. Llámase asina porque'l camín da un xiru de casi 180 grados. Aquí hai que siguir pel camín de la derecha que sin pérdiga y en menos d'un kilómetro llévamos al mayáu. Fae años yera un buen atayu pa subir a Peñamayor. De fechu yo tengo dío más d'una vez y apartando escayos y furando per dalgún zarru tovía pue dise.
        Más que la mayada, lo que a min me gusta d'esti paseín, ye'l paisaxe perguapu que vemos al dir y venir. El castañéu qu'hai poco dempués de salir de Pra, los pueblos de La Puente Arriba, el cordal de La Llomba, el valle del Pra, Campanal, Traveséu, Cecea, El Sueve,...
        Préstame enforma esta clase de paseinos cuando nun tengo munchu tiempu y tengo gana de respirar monte...

       Préstame esclariar aquí la confusión de nomes que-y dan delles persones nos sos blogs al ríu Pra. Esti ye'l nome verdaderu y  pol que se lu conoz en tola zona.
        Esto ye lo que podemos lleer na WIKIPEDIA:

El ríu Pra ñaz na Travesera de Baluga, a 800 metros de altitú, na parroquia yerbata de Santu Medero. Trescurre en Bimenes per Rozaes, Martimporra y Santuyano nesti conceyu y entra en Nava per Priandi. Nesti conceyu traviesa Priandi, Grátila, Piloñeta (onde recibe les agües del Ríu La Peña, tamién ricu antaño en molinos d'agua), Fuentesanta. Tres d'un pasu breve pela parroquia de Tresali au recibe les agües del Ríu Pendón en Frainoquiso, entra na de Ceceda, onde depués de pasar pelos pueblos de La Cueva y Grandiella, (recibiendo ente dambes poblaciones el caudal del Ríu Los Cuervos) conflui en La Vega col ríu Viáu, formando entrambos los dos el ríu Piloña.
Nel so cursu per Bimenes y tovía per Priandi pue apreciase la presencia antaño d'una bayura de molinos d'agua . Del so pasu per Nava hai que destacar qu'ente Piloñeta y Fuentesanta pasa delláu del Palaciu de la Ferrería, y más p'alantre pela planta embotelladora y enantes balneario de Fuentesanta.
Tolos sos afluyentes son recibíos pela mandrecha.
        
        
   

        

1 comentario:

  1. Hola Arturo, guapa ruta y con buén camín y buenes vistes de toa la zona. Guapes fotos, un salulu.

    ResponderEliminar