Va prestame poner equí dalgunes de les munches semeyes que faigo nes mios caminates. Nun pretendo describir rutes nin dar conseyos sobre'l meyor camín pa faceles. N'Internet hai abondo d'eses informaciones y lo único que diba conseguir ye confundir.
De toes formes toi abiertu a responder a les entrugues que faiga daquién interesáu en dalgún de los mios paseos.
Fadré una introducción de caúna de les rutes.

sábado, 13 de julio de 2013

L'Airúa Naval. Rebollu y texu de Bermiegu.

          Sábadu, 22 de xunu y miércoles, 10 de xunetu de 2013          Bermiegu - Capiella La Mercé - Pandu la Mortera - L'Airúa Naval - Pandu la Mortera - Bermiegu(rebollu) - Texu y Ilesia de Sta María - Bermiegu 
      
          "La mio memoria ye escelente pa olvidar"   Robert L. Stevenson

         Pa la mayoría la xente será raro facer la mesma escursión con tan escasu marxen de tiempu. Pa min ye  lo normal porque yá casi nun pueo alcordame les veces que lo fixi. El casu ye que la mio cabeza, bien porque tien munchos años o bien porque nunca dio pa muncho, fae que m'olvide o pierda les coses munchísimes vegaes.
          De xuru que los montes d'Asturies deben tar enllenos de parasoles, tapes d'oxetivos, navayes, guantes, pañuelos, monederos y dende'l 22 de xunu de gafes. A la gueta d'elles fixi'l paséu del segundu día. Previamente fixere otra caminata al Pandu la Mortera dende Villanueva col mesmu resultáu qu'esta última. Eso sí, paselo bien toles veces.
          Más que'l valor de les coses que pierdo lo que me fae volver son los bonos resultaos que tuvi en dalgunes ocasiones y el refuerzu a la mio autoestima. Nesta oportunidá  prodúxome un baxón considerable.
          Too empezó fae unos doce años cuando cerca del llagu Ubales escaeciéronseme unes antiparres y volví a buscales quince díes más tarde dempués d'una bona nevada y taben nel sitiu esperáu. Otra vegada volví a Peñamayor pa recoyer un reló nel llugar que pensaba. N'otra ocasión volví por una gorra que dexare nel vértiz xeodésicu del Trigueru. L'añu pasáu fui dos díes siguíos al Vízcares. El segundu a buscar un pequeñu Geco y tamién lu atopé nel llugar previstu. Esta vez los antioyos quedaren pa que les vaques, caballeríes o cualquier bichu con presbicia puea ver la yerba con más claridá.
          Nun conocía l'Airúa y al mio mou de ver ye un monte que nun tien el prestixu montañeru que se merez. Ye el puntu más altu de la pequeña xerra de Tene. L'amplia cume ye un estraordinariu miradoriu pa los cuatro puntos cardinales: La Mostayal, xerra l'Aramu cola Gamonal, Moncuevu, Xistras y Gamoniteiru;  Peña Rueda y les Ubiñes; les xerres de Sobia, Gradura y casi p'algamar coles manes la xerra Caranga. Debaxo'l embalse de Valdemuriu a la solombra'l Gurrión; pueblinos quirosanos y la villa Proaza; la xerra de Serandi, les guapes praderíes de Bousaña y los puertos d'Andrúas, Pedroveya, Dosango, Uviéu,...
          Salimos de Bermiegu siguiendo les señales del Gr.106 con dirección Pedroveya. Travesamos les estreches caleyes que pente cases, cuadres y horros faenmos pasar al llau del afamáu rebollu. Per una carreterina asfaltada y pindia a esgaya llegamos al barriu d'Arriba onde lo único desagradable que s'atopa son dos perros que nun dexen de lladrar a la vera les pates y que faen que respires con alliviu cuando dexes atrás le últimes cases.
          D'equí pa riba altérnense cachos de formigón y de tierra.Vamos siempre a la solombra occidental del Aramu y casi de frente vemos la xerra de Tene col Airúa al fondu. Paga la pena desviase per un caminín estrechu y casi tapáu por escayos y maleza. Dalgún argayu de recién tamién añade dificultá al pasu. Pali que pali llégase a la capiella la Mercé, qu'ún inorante de la historia de la zona, entrúgase que fae ellí. De siguío aportamos enseguidina al camín principal qu'abandonáramos más abaxo y llegamos al guapu mayáu de Llinares.( La primera vez baxé pela capiella pero l'empedráu moyáu y lo pindiu que ye'l camín paezme qu'aconseyen subir, como fixi'l segundu día).
          Col camín casi llanu llegamos al Pandu La Mortera, una amplia pradería a los pies del Aramu y la xerra de Tene.
          Tenemos de frente'l picu que al principiu presenta una parede que paez dif'ícil de superar. Por embargu si perdemos unos metros d'altura en dirección oeste encontramos un caminín que mos lleva a una portiellina y pente revueltes, a lo primero mui pindies, y dempués más llixeres llegamos al prestosu miradoriu que ye la xerra de Tene. La vuelta fíxila pel mesmu sitiu cola variante la capiella.
          Dempués de pasar el mal tragu de los perros y echar otra güeyada al rebollu xiramos a la so derecha pa patiar un kilómetru escasu pa ver el texu milenariu. Volvemos pel mesmu camín al guapu pueblu de Bermiegu nel que acabamos esti guapu percorríu.

         

3 comentarios:

  1. Hola Arturo, guapa ruta y guapes fotos. Yo soy de los que también pierden coses...tres parasoles y dos filtros...de momento. Un abrazu.

    ResponderEliminar
  2. Mui guapa la ruta. Lo más averáu que tuve a esa fastera... sacanta L'Aramo, ye na Peña L'Alba un pelín más al sur. Así que sí amestámos-y conocer Bermiego... el plan ta fecho.

    Gracies pol reportaxe

    Un abrazu

    ResponderEliminar
  3. Preciosa rota!!! Tantas imagens bonitas que não deixam mentir.

    Beijos e parabéns pelo blog!

    ResponderEliminar