Va prestame poner equí dalgunes de les munches semeyes que faigo nes mios caminates. Nun pretendo describir rutes nin dar conseyos sobre'l meyor camín pa faceles. N'Internet hai abondo d'eses informaciones y lo único que diba conseguir ye confundir.
De toes formes toi abiertu a responder a les entrugues que faiga daquién interesáu en dalgún de los mios paseos.
Fadré una introducción de caúna de les rutes.

sábado, 7 de septiembre de 2013

Penarrueda y Puertos de Güeria

          Vienres, 30 d'agostu de 2013          L.lindes - La Cuaña - Manín Fonderu - Manín d'Arriba - Val.lina Grande - Embudu Val.lina Grande - Campa los Texos - Cuchiel.la de Penarrueda - Penarrueda - Col.léu Lingléu - La Cardosina - Mayéu Los Cuadros - La Foz Grande - Col.léu la Cándana - Les Escolmenes - La Cuaña - L.lindes.
          


        “Vivi la to vida como si subieres un monte. De vez en cuando mira la cume, pero ye más importante almirar les coses guapes del camín. Subi sele, firme, y disfruta cada momentu. Les vistes dende la cima serán el regalu perfeutu tres el viaxe.”  Harold V. Melchert


          Fae bien de tiempu qu'intento llevar a la práctica el dichu clásicu  de los que patiamos pelos montes: "Hai que subir como un vieyu pa llegar a la cume como un mozu".
          Si daquién que me conoz llee esto, de xuru que pensará: "esti paisanu yá chochea, ¿cómo quedrá subir? Ensin dulda que naide me quita los años nel monte nin nel llanu. Pero pémeque, como los coches, toos tenemos más d'una velocidá. L'escoyer caminar con asosiegu garantízame disfrutar del paisaxe con más intensidá y llegar a la cume sin dificultá p'alendar.
          Como a otros munchos montes, facer una escursión a Penarrueda fae que gociemos tanto del percorríu como de la cume.
          Pel camín, los guapos fayeos, los mayaos, los praos, los regatos, les viesquines de carrascos y d'otros arbustos, les vaques y caballeríes pastiando, los montes que mos arrodien formen un paisaxe d'una guapura que ye difícil esplicar.
          La cume ye un miradoriu privilexáu de les vecines Ubiñes, del valle de Quirós, del Aramu, de les xerres d'Aranga, Tene, Sobia, Gradura, el Gurrión, Caldoveiru,...Media Asturies.
          Amás de les vistes, conmueve la presencia de les trincheres y parapetos de piedres que traen a la memoria l'esfuerciu y la llucha de los soldaos republicanos que dempués de tantu sufrimientu claudicaron  ante'l poder de los militares golpistes.
          Faciendo'l camin con la tranquilidá de la que falaba nun hai pilancos que mos impidan pasalo bien.
          A dicir verdá prodúxome dalgún engorriu la baxada al col.léu Lingléu per un senderu  bien pindiu y con muncha piedra suelto. Tamién me compliqué un poco pente los piornos, espineres y carrascos por querer baxar demasiao direutu  a La Cardosina.
          Pue resultar un poco fatigoso la subida dende la Foz Grande al col.léu la Cándana porque les pates yá tan un pocu cansaes pero compénsase pola guapura del fayéu pel que se pasa.
          En resume ye una escursión perguapa y mui recomendable sobre too si se fae na primavera o nel entamu'l branu cuando les praderes tienen el máximu verdor, pelos regatos cuerre más agua y tovía queda dalgo nieve nes cumes. De xuru que los colores que la seronda da a los fayeos tamién fae que sea una bona estación pa facer el paséu.
          Yo paselo bien n'agostu.
          Siempre va prestamos dir a Penarrueda.

2 comentarios:

  1. Pa mi gusto, la montaña más guapa de Asturias, y la vista desde'l Vasu Rueda, inigualable.

    ResponderEliminar
  2. Hola Arturo, preciosa pateada, que tengo ganes de volver a facer viendo les fotos. Un abrazu.

    ResponderEliminar