Va prestame poner equí dalgunes de les munches semeyes que faigo nes mios caminates. Nun pretendo describir rutes nin dar conseyos sobre'l meyor camín pa faceles. N'Internet hai abondo d'eses informaciones y lo único que diba conseguir ye confundir.
De toes formes toi abiertu a responder a les entrugues que faiga daquién interesáu en dalgún de los mios paseos.
Fadré una introducción de caúna de les rutes.

lunes, 29 de febrero de 2016

Patiando pel LLanes y Ribadedeva: "Los Colores del Valle Oscuru"

          Miércoles, 26 d'agostu de 2015          Tresgrandas - Santulalia - Xerra Plana - Capiella La Concepción - Pielasierra - El Cerecéu - La Borbolla - Molinos y nacimientu'l Ríu Cabra - Ríu Cabra - Umpiones - Boquerizu - La Cotera - Tresgrandas.

          " Quien caltien l'aptitú de ver la guapura nun avieya." Franz Kafka

          Distancia: 14,34 km
          Finaliza nel puntu de salida (circular): Sí
          Subiendo: 372 m
          Altitú max: 228 m
          Baxando: 372 m
          Altitú min: 35 m

          La mañana d’esti miércoles d’agostu tenía que dir a l’aeropuertu de Santander y casi sobre la marcha busqué un percorríu pa facer una excursión pel oriente d’Asturies.
          La “ruta de los colores del Valle Oscuru” paicióme una bona opción. A la vuelta de la vecina Cantabria hai qu’esviase a La Franca y dende esta localidá pela AS-346 a Tresgrandas, guapu pueblu llaniscu.
          En poco más de cinco cinco minutos, unos cuatro kilómetros, llegamos a lo que será l’aniciu de la ruta. Hai un indicador d’un bon aparcamientu y nelli un panel qu’esplica l’itinerariu.
          Dempués a lo llargo’l camín vamos topamos con otros siete con dibuxos de Julio Rey (Gallego y Rey) que comenten la naturaleza, la hestoria y etnografía del valle. Los indianos, la nacencia del río Cabra, los molinos del ríu, la fauna de la redolada, la Sierra Plana, los palacios de Braña Vieya y una panorámica de la Sierra’l Cuera.
          Pémeque foi nun d'estos paneles donde lleí que'l nome del Valle Oscuru" vien de los tiempos en que los montes yeren tan abondosos qu'a la lluz del sol costába-y llegar al suelu y les solombres cubrinlo too. Dicen los vieyos que "taba cerráu de monte", o lo que ye lo mesmo, el monte atapábalo too.
          Pero tamién dicen que al valle de Carranzo empezó a llamase-y "el Valle Oscuru" porque foi l'últimu llugar del conceyu de Llanes al que llegó la lluz eléctrica. De xuru qu'hai otres razones . . . solo hai que buscales nel camín".
        Ye agradable caminar per Xerra Plana viendo los pueblos del valle y dexando gociar a los nuesos güeyos cola cercana xerra del Cuera. Presta tamién el pasu per dalgún d'esos llugares y ver los palacios y casones sobre too na zona Ribadedeva. Lo negativo ye qu'hai qu'andar per bastantes trechos de carretera.
          Lo más guapo del percorríu son unos tres o cuatro kilómetros dende'l 7,5 al 11 aproximadamente onde s'atopen los molinos, el nacimientui del ríu Cabra y el paséu a la so vera. Esi tramu, na mio opinión, ye lo que pue llamase Valle Oscuru.
          Tuvi la suerte de ver y gociar bien de tiempu de la presencia de tres llóndrigues paraes, nalando y caminado pela oriella.
          El camín ta bien señalizáu y ye difícil perdese.

Powered by Wikiloc

No hay comentarios:

Publicar un comentario